خانه / سئو / موتورهای جستجو در سئو چگونه کار میکنند

موتورهای جستجو در سئو چگونه کار میکنند

موتورهای جستجو
موتورهای جستجو در سئو

موتورهای جستجو در سئو

موتورهای جستجو در سئو دو کار اصلی دارند. یکی از این کارها خزیدن ، ایندکس کردن و محتوا و دیگری تهیه کردن لیست رتبه بندی و دارای ارتباط از سایت برای اشخاصی که از سایت استفاده میکنند، میباشد .

در مقاله های این سایت به نحوه کار این موتورها به طور کامل پرداخنه ایم

خزیدن و ایندکس کردن ( Crawling & indexing )

دنیای وب یک شبکه جهانی بسیار گسترده و مثل یک شهر زیرزمینی میباشد که تمام نقاط آن به هم متصل میباشند. هر یک از این نقاط یک آدرس جدا و نشانی جدا دارد که آن را از دیگر نقاط متمایز میکند.

موتورهای جستجو باید همه این شهر را کاوش کنند و به تمام نقاط آن سر بزنند. برای این کار موتورها از بهترین مسیرها و مسیرهای کوتاه تر تمایل دارند که به این نقاط سر بزنند که برای این کار از لینک ها استفاده میکنند که در سئو سایت تاثیر زیادی دارد.

به این عمل موتورهای جستجو برای سر زدن به نقاط مختلف خزیدن (Crawling) میگویند.

ایندکس کردن همان دسته بندی کردن است، همانگونه که ما کتابهای خود در کتابخانه یا فایل های خود در کامپیوتر را دسته بندی میکنیم ، موتورهای جستجو نیز این عمل را در پایگاههای بزرگ اطلاعاتی خود انجام میدهند و دانستن این موضوع کمک بزرگی به سئو ما خواهد کرد. پس تا اینجا متوجه شدیم که یکی از کارهای مهم این موتورها عمل خزیدن و دیگری ایندکس کردن میباشد، که این عمل خزیدن توسط یک سری رباط در موتورهای جستجو انجام میشود که معروفترین آنها خزنده یا اسپیدر نام دارد.

تهیه کردن نتیجه درست

یکی دیگر از کارهای موتورهای جستجوگر این است که طبق جستجوهایی که کاربران در این موتورها انجام میدهند، بتوانند بهترین و مطلوب ترین نتیجه ها را به نمایش بگذارند، برای این کار ما باید مطالب واقعا مرتبط و کاربرپسند داشته باشیم تا اط نظر سئو موفق باشیم.

لینک ها در دنیای وب و مرتبط کردن صفحات توسط لینک ها

پیوند ها (لینکها) به رباتهایی که در موتورهای جستجو وجود دارد این اجازه را میدهد که به هزاران میلیارد سند که به هم پیوند خورده و مرتبط هستند در دنیای وب دسترسی داشته باشند .
وقتی که موتورهای جستجو این صفحه ها را در وب پیدا می کنند، قسمت های انتخاب شده ای را ا در پایگاه های داده غولپیکر ذخیره میکنند. این قسمت ها یا همان برچسبها یا کدها بعدها در صورتی که جستجو مرتبط با آن باشد، برچسب یا کد مورد نظر را فراخوانی میکند. برای دسترسی آسان به این داده های بزرگ موتورهای جستجو دیتا سنترهایی در همه دنیا دارند.

این مرکز داده ها شامل دستگاه های زیادی هستند که اندازه های بزرگی از اطلاعات را با سرعت بررسی میکنند. وقتی که کاربر در وب جستجویی انجام میدهد، درخواست کاربر به سرعت توسط این پایگاه های داده مورد بررسی قرار میگیرد. تاخیر خیلی کم در پردازش داده توسط این مراکز داده هم میتواند باعث نارضایتی کاربران شود به همین دلیل موتورهای جستجو در تلاشند که تا حد ممکن سرعت پایگاههای داده خود را بالا ببرند، سئو خود را تقویت کنند.

هنگامی که یک کاربر عبارتی را درون وب جستجو میکند، موتورهای جستجو سریعا به درخواست کاربر واکنش نشان میدهند. در ابتدا تلاش میکنند تا مطلبی یا رسانه ای که به عبارت جستجو شده بیشتر مرتبط هست را بیابند و همچنین سعی میکنند که این مطالب را از درون سایت هایی که بیشتر بازدید داشته اند و دارای امتیاز بالاتری هستند به کاربر نشان دهند، که یکی از کارهای مهم سئو میباشد.

نویسنده مقاله : عباس زارعی

مقاله های مرتبط : نحوه کار موتور جستجو

خواندنی های بیشتر : آموزش مقدماتی تا پیشرفته

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

x

شاید بپسندید

بهینه سازی موتورهای جستجو

بهینه سازی موتورهای جستجو قسمت چهارم

بهینه سازی موتورهای جستجو قسمت چهارم