خانه / سئو / موتورهای جستجو در سئو / بهینه سازی موتورهای جستجو / بهینه سازی موتورهای جستجو قسمت دوم

بهینه سازی موتورهای جستجو قسمت دوم

بهینه سازی موتورهای جستجو
بهینه سازی موتورهای جستجو

بهینه سازی موتورهای جستجو قسمت دوم

در قسمت قبلی درباره دیده شدن سایت توسط موتورهای جستجو و ساختار صحیح لینک ها صحبت کردیم، در اینجا به موارد دیگری از این موضوع اشاره می کنیم.

مقالاتی که در این سایت درباره بهینه سازی موتورهای جستجو قرار میگیرد را حتما مطالعه نمایید، مطمن باشید که کوچکترین یادگیری از سئو سایت ، تغییرات زیادی را برا شما به همراه دارد.

ساختار و آناتومی لینک ها

در اولین قدم از بهینه سازی موتورهای جستجو باید یک توضیح درباره تگ لینک ها بدهیم، تگ لینک ها می توانند حاوی متن ها ، تصاویر ، ویدیو ها و غیره باشند که تمامی این تگ لینک ها در صفحات قابل کلیک کردن می باشند و کاربران می توانند با استفاده از آنها به صفحات دیگر ورود پیدا کنند. این لینک ها از عناصر بسیار مهم در دنیای وب برای هدایت کاربران می باشند که به آنها هایپر لینک نیز گفته می شود.

برای مثال به لینک زیر دقت کنید:

صفحات مربوط به لینک
صفحات مربوط به لینک

در شکل بالا   http://www.psoy.ir آدرس اصلی سایت می باشد و قسمت ” آموزش سئو مقدماتی تا پیشرفته ” را امکر تکست می نامند. انکر تکست صفحه ای را توصیف می کند که به آن لینک مربوط است ، که در اینجا یعنی صفحه آموزش سئو مقدماتی تا پیشرفته به لینک www.psoy.ir  مربوط است و موضوع آن نیز مشخص است. این ساختار لینک از مهم ترین و اصلی ترین ساختار لینک می باشد که موتورهای جستجو آن را می فهمند و عمل خزیدن در آنها به آسانی صورت می گیرد.

مطالبی که به ثبت نام نیاز دارد

یکی از موارد مهم در بهینه سازی موتورهای جستجو فرم های ثبت نام و اشتراک می باشد. حتما شما تا کنون به سایت هایی برخورد کرده اید که برای دیدن مطالب و مشاهده محتوا نیاز به ثبت نام یا خرید اشتراک باشد، این صفحات چون شمال فرم هایی با پسورد می باشند ، موتورهای جستجو هنگام خزیدن در این سایت ها نمی توانند مطالبی که پشت این فرم های ثبت نام و اشتراک نهفته است را ببینند و محتوایی که در این لینک ها قرار دارد برای موتورهای جستجو غیر قابل مشاهده خواهد بود.

فایل های جاوا اسکریپت

یکی دیگر از موارد بهینه سازی موتورهای جستجو ، هنگامی که برای لینک ها از جاوا اسکریپت استفاده می کنید ، موتورهای جستجو توجه زیادی به آن نمی کنند. باید به جای لینک های جاوا اسکریپت از لینک های HTML استفاده شود تا ربات های خزنده بتوانند به راحتی آنها را بررسی کنند.

فرم های جستجو در سایت

در بهینه سازی موتورهای جستجو باید به این نکته اشاره کنیم که موتورهای جستجو نمی توانند از طریق ابزار سرچی که درون سایت وجود دارد با مطالب سایت ارتباط برقرار کنند ، بعضی از وبمستر ها اعتقاد دارند که موتورهای جستجو از طریق ابزار جستجو می توانند به همه قسمت های سایت دست پیدا کنند ولی در واقعیت اینگونه نیست و حتما باید برای صفحات مختلف سایت و مطالب سایت لینک وجود داشته باشد.

صفحاتی که صدها و یا هزاران لینک دارند

یکی دیگر از موارد بهینه سازی موتورهای جستجو این است که موتورهای جستجو تمام لینک هایی که در یک صفحه وجود دارد را مورد بررسی قرار نمیدهند و فقط تعدادی از آنها را مورد بررسی قرار میدهند. این کار برای جلوگیری از ایندکس نشدن لینک های اسپم می باشد.

ادامه این بحث در سایت قرار خواهد گرفت.

نویسنده مقاله : عباس زارعی

برای مشاهده تمام قسمت ها اینجا را کلیک کنید

خواندنی های بیشتر : آموزش مقدماتی تا پیشرفته

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

x

شاید بپسندید

سئو کلاه سفید در آموزش سئو

سئو کلاه سفید در آموزش سئو

سئو کلاه سفید در آموزش سئو